frontflash

Oleme seda meelt, et sündmus ei pea olema ilmtingimata väga kulukas – tihtipeale piisab motiveerimiseks heast sõnast või julgustavast komplimendist. On oluline, et sündmuse eesmärk oleks võimalikult selge ning soovid reaalsuse piirides. Nõnda väldime pettumisi ning sündmusel osalejatel jääb ettevõtmisest positiivne emotsioon.

Reeglina alustame ürituse planeerimist võimalikult täpse briifi koostamisega. Loodetavasti leiad allpool suundi, miks / kas / kuidas üldse üritust planeerima hakata.
Mis on ettevõtmise eesmärk?
Niisama töökaaslastega tööväliselt sõbruneda on kahtlemata väga vahva – nautida maitsvat sööki ja jooki, lobiseda töövälistel teemadel, tellida ansambel, kes esineb ainult teile jne. Kui on ettevõtmisel (peale selle, et näiteks suvepäev on traditsioon) sügavam eesmärk, on kulutatud raha pigem investeering kui raiskamine.
Kas temaatika on hea mõte?
Argirutiini unustamine ning erinevatesse rollidesse sisseelamine avab inimesed sootuks uues võtmes – tihtipeale avastad oma kolleegis omadusi, millest varem aimugi polnud. Nõnda on tekkinud nii mõneski ettevõtes oma laulukoor, ansambel või huviring.

Siit ka soovitus – temaatika on hea mõte. Tuleb vaid leida see õige, mis just teie ettevõttele oleks sobilik.
Eelarve seab piirid, mida teha?
Käesolevale küsimusele vastaks nagu koolmeister Tootsile: „Tee siis vähem, aga tee hästi :)”. Kui püüame iga hinna eest mahutada nappi eelarvesse suurejoonelist ettevõtmist, võib tulemus olla sootuks vastupidine (kvaliteet kannatab, igav, pettutakse jne).

Käesolevas majandusolukorras on läbiräägitavad hinnad igas valdkonnas, nõnda ka üritusturunduses. Igal asjal on aga piir ning nii kliendi kui ka korraldaja näol on naeratus, kui kõik allhanked saavad töö eest väärilist töötasu. Seepärast pigem soovitaks tihtipeale kaaluda allhangetele / teenustele odavamaid alternatiive, kui kaubelda viimase piirini.
Kas korraldada ise või kasutada agentuuri?
Tihtipeale arvatakse, et agentuur on lihtsalt raharöövel, kes ei tee sisuliselt midagi. Lihtsate asjade (allhangete, atraktsioonide, teenuste) omavahel klappimapanemine on reeglina aga keerulisem, kui kõrvalt näha. Ilmselt igal agentuuril on oma allhankebaas, kellega on harjutud tegema kööstööd. See on ühtlasi parima tulemuse vundament.

Kasutades agentuuri saab klient lisaks allhangete alendustele (reeglina kehtivad agentuuridee sootuks teised hinnad) tegeleda tavapäraste tööülesannetega, mis ettevõttele mõistagi palju olulisem.

Lihtsamate sündmuste (õhtusöök või õhtujuhi tellimine) planeerimisel on mõistagi kangesti tublid ka ettevõtte töötajad ning agentuuri roll / agentuuritasu tõepoolest ei ole mõistlikud. Hüva nõu eest võivad agentuurid vahel aidata ka päris ilma rahata. Haarake julgesti telefonitoru ja tehke proovi :)
Kas korraldada konkurss?
Siinkohal toome välja kulunud klišee – konkurents on alati teretulnud. Samas peaksime siiski pidama meeles, et iga pakkumise tegemine on tegelikult agentuuri jaoks töö. Tuleb ette olukordi, kus tingituna keerulisest majandusseisust on paraku nii mõnigi agentuur nõus võidu nimel konkurentidest kasvõi roomikutega üle sõitma.

Kui kindel koostööpartner väljakujunemata, on parimate lahenduste / pakkumiste saamiseks mõistlik võtta pakkumine 2 – 3 agentuurilt. Nõnda on ka tellijal lihtsam erinevates ideedes orienteeruda.
Kas kärpida esimesena motivatsiooniürituste eelarveid?
Soovitaks kindlasti vastupidist – motiveeritud ja koostöövalmis kolektiiv on ettevõttele oluliselt kasulikum, kui ärevuses ja ebakindel seltskond. Oleme päris kindlad, et pilve tagant paistab jällegi päike ning asjad lähevad vaid paremaks. Soovitame jätta alles kollektiivile see rõõm ning teadmine, et ettevõte hoolib ning väärtustab oma töötajaid.

© 2009 Boulevard55 OÜ | info@boulevard55.ee